Tuesday, October 23, 2012

Tutorial : create header blog by using Polyvore.com

Assalamualaikum.

Berminggu – minggu dah aku menjanjikan sesuatu dari korang bukan ? yeahhhh ! akhirnya ada juga masa terluang dan sikap rajin aku jugak akhirnya menjelma tiba untuk buat this tutorial. Ramai yang masih tercari – cari cara paling mudah dan cepat dalam mereka blog header. Macam aku nie, segan nak letak gambar sendiri as header blog. so, terpaksa guna sedikit kreativiti yang tiada batasan :P

Sape yang suka header simple – simple and nice boleh ikut tutorial ini.


Sign in Polyvore.com. website nie aku guna sejak zaman sekolah lagi. Untuk cari rekaan fesyen, tapi sejak hilang dalam dunia fesyen aku sekarang guna this website untuk buat header blog design and art expression.

  1. Pergi ke bahagian CREATE dan pilih SET. Aku jarang guna COLLECTION and TEMPLATE.
  2. Di sebelah kanan tue, macam – macam ada kan ? dari situlah korang dah boleh mix & match untuk dapatkan design yg terbaik !
  3. Biasanya aku pilih BACKGROUND untuk cari bahan yang menarik.
  4. Wow ! macam – macam ada kan ? Korang boleh pilih yang mana and drag kan kat kotak create .
  5. Untuk besarkan, kecikkan, terbalikkan, semuanya ditangan korang. Hehehe
  6. Gunakan TEXT untuk tulis apa sahaja berkaitan header blog anda.
  7. Untuk tampak lebih dramatik and gojes ! try EFFECTS & TEXTURES.
  8. Dah puas hati ? klik PUBLISH !
  9. Bagi title and simple description untuk design korang. And PUBLISH !!
  10. After that, korang just SAVE IMAGE AS..
  11. DONE. Macam biasa upload lah sebagai header blog korang !



Senangkan ? tak payah nak keluar duit untuk buat tempahan header blog semata – mata. Dari sini korang boleh design and curahkan idea korang yang kreatif tue. Sesenang A B C !

Yang paling penting korang kena rajin discover kat dalam Polyvore.com tue. Banyak yang awesome tau ! tapi INGAT jangan curi design orang lain. Ambil ilham takpe. Okay ?